Farba: modrá
Evidenčné číslo: 2424
Dĺžka (km): 73 km
Prevýšenie: 1340/1340 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: REKREA (ľahké) - CESTNÉ TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta

Charakteristika: Tento okruh patrí k najdlhším modrým trasám v celom kraji. Prepája Terchovský región s Bystrickou dolinou a Oravou. Celá trasa je vedená po asfaltových cestách a vo väčšine úsekov s veľmi nízkou, ba až žiadnou dopravou.

Popis: Trasa tvorí okruh, je teda možné začať prakticky kdekoľvek a absolvovať trasu v oboch smeroch. My si popíšeme trasu so začiatkom a koncom v Terchovej. Trasu začíname na námestí v Terchovej pri centrálnej orientácie a križovatke cykloturistických trás. Prvé kilometre je trasa vedená po ceste II/583 a vo Vyšných Kamencoch odbáča vpravo a napája sa novo-vybudovanú cyklomagistrálu č. 038.  Prechádza popri kempe, a pred Belou odbáča doprava a po menej frekventovanej ceste prechádza Kubíkovou, následne stúpa do sedla Lutiška, kde sa nachádza ďalšia križovatka cyklotrás a zároveň pekné výhľady na Kysuckú vrchovinu. Po krátkom zjazde sa dostávame do obce Lutiše a následne do Radôstky, kde treba byť pozorný, lebo trasa tu odbáča doľava na novovybudovaný cyklochodník. Po ňom je vedená až k Starej Bystrici, kde sa pri obci a rieke Bystrica pripája ku Kysuckej cyklomagistrále (č. 005) a spoločne pokračujú po cyklochodníku. Cyklochodník končí až pri Novej Bystrici na križovatke so zelenou cyklotrasou č. 5437. Trasa tu vychádza na cestu a ďalej je vedená po nej. V lokalite Rycierky hlavná cesta odbáča doprava a cykloturistická trasa odbáča doľava smerom Vychylovka. Po 2,5 km sa už dostávame k múzeu kysuckej dediny – Vychylovka, kde sa nachádza krásne múzeum v prírode. Priamo k múzeu však treba odbočiť, trasa neprechádza cez skanzen, ale tesne pred ním odbáča doprava a stúpa po rozbitej asfaltovej ceste do sedla Demäňová, kde končí Kysucká cyklomagistrála. Neďaleko sa nachádza aj malá rozhľadňa a takisto tu vychádza aj horská úvraťová železnica z Oravskej strany.

Modrá trasa odtiaľto pokračuje už spoločne s Oravskou cyklomagistrálou (č. 006) až do obce Oravská Lesná, kde sa odbáča na námestí doprava a tentokrát pokračuje spoločne s Terchovsko – Oravskou cyklomagistrálou (č. 038). Na námestí sa nachádza viacero možností na občerstvenie, ktoré odporúčame využiť. Následne už cyklistov čaká dlhé a tiahle stúpanie až do sedla Hoľa. Odmenou nám bude krásny zjazd až do Zázrivej s krásnymi výhľadmi na Malú Fatru. V Zázrivej sa už cyklisti napoja opäť na cestu č. II/583 po ktorej sa trasa vracia späť do Terchovej.

Na trase sa nachádza množstvo križovatiek s inými cykloturistickými trasami, ktoré je možné využiť pre tvorbu množstva okruhov rôznych dĺžok a náročností.

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.