Farba: modrá
Evidenčné číslo: 2308
Dĺžka (km): 154 km
Prevýšenie: 2694/2693 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: SPORT (stredné) - MTB TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta

Charakteristika: Bojnický cyklookruh patrí k najdlhším trasám na Slovensku s celkovou dĺžkou takmer 160 km. Prechádza okolo celého regiónu Hornej Nitry, prepája množstvo obcí, prírodných lokalít a pamiatok.

Popis: Trasa tvorí veľký okruh a prepája celú Hornú Nitru a preto môžeme na trasu nastúpiť kdekoľvek. My začíname v centre mesta Handlová, odkiaľ trasa prechádza do rekreačnej oblasti Remata, kde križuje ďalšie cykloturistické trasy. Spúšťame sa dole dolinou a pred podjazdom železnice trasa odbáča doprava na lesnú cestu. Čaká nás dlhý úsek viac menej po rovine, keď po lesnej ceste trasa pokračuje až do obce Nedožery – Brezany. Tento úsek prechádza po pekných lesoch absolútne mimo zóny dopravy a jazdu si tak môžeme patrične vychutnať. Krátke stúpania striedajú krátke klesania a rovinaté úseky. V lokalite Kanie Pysky pred Nedožermi je križovatka so zelenou cykloturistickou trasou č. 5318 – Žiarska radiála. Ďalej už v obci Nedožery trasa vychádza na cestu č. 64 po ktorej pokračuje krátko do obce Pravenec. Tento úsek je najfrekventovanejší na celej trase, treba byť preto opatrný. Po odbočení trasa pokračuje cez Pravenec do Nitrianskeho Pravna, no ešte pred obcou sa nachádza zaujímavé pútnické miesto Solka. Trasa cykloturistov privádza do Nitrianskeho Pravna, kde sa na historickom námestí nachádza križovatka viacerých cyklotrás. Prechádza tadiaľto červená magistrála č. 019 – Ponitrianska cyklomagistrála a začína tu žltá trasa č. 8321. V okolí je viacero možností na dobré občerstvenie. Treba ich využiť nakoľko najbližšie kilometre trasa bude prechádzať lesmi a mimo obcí a miest.

Modrá trasa pokračuje severným smerom do obce Tužina, cez ktorú prechádza a za obcou sa cesta mení na lesnú a tak to zostane až do obce Gápeľ. Opäť dlhý úsek mimo zóny dopravy, kde si jazdu môžeme vychutnávať. Cyklistov však čaká stúpanie do Čičermanského sedla, čo je najvyššie miesto na tomto úseku trasy. Po dosiahnutí nás však čaká príjemný zjazd až do obce Gápeľ, kde tesne pred obcou lesná cesta končí. V obci sa nachádza križovatka so žltou trasou č. 8323 – Chvojnická spojka. Z Gápeľa cyklotrasa pokračuje po cestách až do obce Čavoj, avšak ešte pred obcou sa križuje so zelenou trasou č. 5301, ktorá by vás priviedla až na Považie. Z Čavoja potom ďalej pokračuje lesnou cestou do obce Temeš a popod Vrchora do obce Nevidzany, kde vychádza na asfaltovú miestnu komunikáciu. Za Nevidzanmi prechádza okolo vodnej nádrže Nitrianske Rudno, kde je najmä v letných mesiacoch možné sa ubytovať a občerstviť. Tu aj vchádza do obce Kostolná Ves v ktorej je aj križovatka so zelenou trasou č. 5317 a spolu pokračujú do Nitrianskeho Rudna. Za Nitrianskym Rudnom cykloturistická trasa prechádza poľnými a miestnymi cestami rovinatým terénom. Postupne prechádzame mnohými obcami a cyklistov privádza až k Partizánskemu. Mesto však obchádza a v lokalite Pažiť sa spája s červenou cyklomagistrálou. Spoločne pokračujú do obce Oslany, kde Bojnický cyklookruh odbáča doprava a začína stúpať smerom do pohoria Vtáčnik. V lokalite Ďurišove Štále opúšťame asfaltovú cestu a pokračujeme lesnou cestou v podhorí Vtáčnika cez Kamenec pod Vtáčnikom až do Lehoty pod Vtáčnikom. Za obcou trasa pokračuje do obce Podhradie a popod zrúcaninu hradu prechádza do dedinky Cígeľ. Z Cígeľa už trasa stúpa lesnými cestami cez severnú časť pohoria Vtáčnik, aby následne klesla do Handlovej, kde okruh končí.

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.