Farba: červená
Evidenčné číslo: 032
Dĺžka (km): 87,8 km
Prevýšenie: 1280/1448 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: REKREA (ľahké) - MTB TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta

Charakteristika: Trasa v súčasnosti prechádza celým Turcom až do Kremnice, vytvára kostrovú trasu celého regiónu a spája to najkrajšie, čo v regióne nájdeme.

Trasa začína v centre Kremnice na križovatke cyklotrás neďaleko krásneho historického centra mesta. Iba v samotnom meste si cyklisti vedia vytvoriť poznávací program na celý víkend. Z pamiatok spomenieme najmä mestský hrad s vyhliadkovou kostolnou vežou, svetoznámu minciareň, banské múzeum, či štolňu Andrej. Červená cyklomagistrála vedie z mesta Partizánskou dolinou, kde onedlho odbočí prudko doľava a stúpa do obce Krahule. Prechádza malebnou obcou, z ktorej odporúčame odbočku (neznačená cyklo) na rozhľadnu na Krahulskom vrchu. Naša trasa však pokračuje ďalej a po lesnej ceste sa dostáva do obce Turček. Tou prejde priamo a ďalej pokračuje po lesných cestách a lúkach pohorím Kremnických vrchov až do obce Horná Štubňa. Tu definitívne opúšťa lesné prostredie a vstupuje na Turiec. Následne trasa pokračuje po dobrej poľnej ceste a privádza cyklistov do kúpeľného mesta Turčianske Teplice. Prechádza centrom mesta, v jeho strede sa nachádza križovatka niekoľkých cykloturistických trás. Z Turčianskych Teplíc trasa krátko pokračuje po asfaltovej ceste smerom na Veľkú Fatru, ale pred obcou Háj odbočí doľava. Po poľnej ceste cyklisti smerujú do obce Turčiansky Michal, kde trasa vychádza na asfaltovú cestu. Odtiaľto trasa vedie podhorím národného parku Veľká Fatra po málo frekventovanej ceste. Vychádza z nej viacero cykloturistických trás, ktoré smerujú buď do veľkofatranských dolín, resp. na opačné strany Turca. Prvé obce na trase sú Mošovce a Blatnica v ktorých sa nachádzajú krásne kaštiele a miestne múzea. Z obce Blatnica pokračujeme severovýchodným smerom a postupne prechádzame obcami Folkušová, Necpaly, Belá – Dulice, Turčianske Jaseno, Sklabiňa až do Sklabinského Podzámku. V obciach sa nachádza viacero pamiatok, dominujú im kaštiele a kostoly. Priamo pri trase sa nachádzajú aj 3 malé rozhľadne – Na Brotnici, Na Tŕní a Na Kalníku. V stúpaní na Sklabiňou vedie doľava krátka neznačená odbočka k hradu Sklabiňa a múzeu pod hradom, ktoré odporúčame navštíviť. Zo Sklabinského Podzámku trasa pokračuje do Turčianskej Štiavnice, vedie priamo popri kaštieli. Na konci obce odbočí doľava a cyklisti prichádzajú do obce Sučany. Tu trasa prechádza mostami ponad Váh a Krpeliansky kanál, za ktorým odbočí doľava. Popri Kanáli vedie po asfaltovej ceste cez Turčianske Kľačany do obce Lipovec. Tu sa vracia na druhú stranu Váhu do Vrútok. Vo Vrútkach trasa končí pri mestskom moste ponad rieku Turiec.

FOND MIKROPROJEKTOV

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.