Farba: červená
Evidenčné číslo: 005
Dĺžka (km): 119 km
Prevýšenie: 950/1450 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: EXPERT (ťažké) - MTB TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta, lesná cesta

Charakteristika: Oravská cyklomagistrála prepája Kysuce s celou Oravou a regiónom Liptova. Vytvára kostrovú trasu celého región,u na ktorú nadväzuje množstvo ďalších trás, ktoré je možné okruhovať a vytvoriť tak množstvo cyklovýletov.

Popis:

Trasa začína v sedle Demänová na križovatke s Kysuckou cyklomagistrálou. Neďaleko sa nachádza aj malá rozhľadňa a takisto tu vychádza aj horská úvraťová železnica z Oravskej strany. Keďže trasa začína v sedle, prvé kilometre čaká cyklistov pohodové klesanie po rozbitej asfaltovej ceste cez lokalitu Kubínska až do obce Oravská Lesná. V obci sa nachádza križovatka viacerých cykloturistických trás a zároveň sa tu k Oravskej magistrále pripája aj Terchovsko-Oravská cyklomagistrála (č. 038). Obe trasy spoločne pokračujú cez až do obce Zákamenné, kde Terchovsko-Oravská odbáča doľava. Oravská cyklomagistrála pokračuje ďalej cez obce Krušetnica, Breza, Lokca až k obci Oravská Jasenica, kde sa nachádza križovatka cyklotrás.

Červená trasa odbáča vpravo a pri Oravskej priehrade vchádza na chodník, ktorý vedie mimo hlavnej cesty. Trasa v týchto miestach prechádza popri mnohých ubytovacích a stravovacích zariadeniach, kde je možné sa občerstviť. Na hlavnú cestu sa pripája opäť po 4 km a po nej pokračuje až k hati, kde prechádza na druhú stranu a po asfaltovej ceste trasa prichádza do Trstenej. V centre mesta trasa vychádza na nový cyklochodník a po ňom vedie až nad obec Vitanová, kde odbáča na poľnú štrkovú cestu a klesá do obce. Trasa prechádza obcou a pokračuje smerom na Oravice. Pred Oravicami však trasa vedie po novovybudovanom cyklochodníku popri Oravickom potoku. V Oraviciach prechádza okolo termálnych bazénov, kde odporúčame dopriať si prestávku a vychutnať si relax. Za Oravicami už na cykloturistov čaká stúpanie až pod vrchol Kremennej a následne klesanie a zvlnený terén až do Zuberca. Zuberec leží v dvoch tretinách trasy a pri putovaní po Oravskej cyklomagistrále je to ideálne miesto pre strávenie noci. Je tu množstvo možností na ubytovanie a stravovanie všetkých kategórii.

Za Zubercom trasa prechádza krásnym prostredím Oravy a stúpa až k horárni pod Bielou Skalou a kúsok za ňou odbáča doprava a prudším zjazdom prichádza do rázovitej horskej obce – Huty. Obec je rozťahaná a tak niekoľko kilometrov trasa prechádza obcou až ku križovatke cyklotrás. V týchto miestach začína Vrchárska cyklomagistrála (č. 042), ktorá cyklistov privedie až na vrchol Krížnej. Oravská cyklomagistrála pokračuje ďalej obcou až na jej koniec, kde aj opúšťa asfaltovú cestu a po lesnej ceste vchádza do Kvačianskej doliny. V týchto miestach prechádza trasa najkrajšími lokalitami v celej svojej dĺžke, no zároveň tu treba zvýšiť opatrnosť, nakoľko je tu väčší pohyb turistov. Miernym klesaním prejde celou dedinou až na začiatok obce Kvačany, kde je možné sa znova občerstviť a oddýchnuť si. V Kvačanoch trasa opäť vychádza na asfaltový povrch. Následne trasa prechádza popri Liptovskej Mare až do Bešeňovej, kde sa nachádza križovatka troch cyklomagistrál. Stretávajú sa tu Oravská, Liptovská a Vrchárska. Zároveň je tu aj Bešeňovský cyklopoludník, ktorý naviguje turistov na atrakcie v regióne. Od poludníka až do obce Liptovská Teplá vedie Oravská spoločne s Vrchárskou, v obci následne Vrchárska cyklomagistrála odbáča smerom na Lúčky. Oravská cyklomagistrála prechádza cez Liskovú až do Ružomberka, kde končí v centre mesta, tentokrát na križovatke s Donovalskou cyklomagistrálou.

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.