046 Beskydská cyklomagistrála

Určenie: MTB bicykel

cervena-trasa-ikona2 charakter-mtb02 narocnost-sport-ikona01

Povrchy:
asfalt, štrková cesta, poľná cesta

Charakteristika:
Nenáročná a zároveň najkratšia cyklomagistrála na Slovensku, ktorá spája Oravskú cyklomagistrálu cez sedlo Hlina s Poľskom.

Trasa začína pri obci Oravská Jasenica na križovatke s Oravskou cyklomagistrálou (č.006) a pokračuje severne po asfaltovej ceste do obce Oravská Jasenica, kde sa spája so zelenou cykloturistickou trasou č. 5485 a až za obec pokračujú v súbehu. Cyklomagistrála pokračuje po asfaltovej ceste ďalej do obce Oravské Veselé. Tu pri kaplnke trasa odbočí doprava a pokračuje ďalej po poľných, miestami nespevnených, cestách. Odmenou sú nám krásne výhľady na Oravu, dominuje im hrebeň Pilska. Po týchto cestách trasa prichádza až do obce Sihelné, kde na križovatke s modrou trasou č. 2425 odbočí doľava. Tiahlym stúpaním prechádza celou obcou, za ňou pokračuje asfaltovou lesnou cestou až k lokalite Biela Farma. Tu je možné ubytovať sa v krásnom oravskom prostredí. Od hotela trasa pokračuje stálym stúpaním po asfaltovej ceste, vyjde na cestu č. I/78, odbočí doľava a pokračuje až k hraničnému priechodu s Poľskom v sedle Hlina, kde končí.

program cezhranicnej spolupraceeu logotrenciansky samospravny krajzilinsky samosprav krajvychodna morava