038 Terchovsko - Oravská cyklomagistrála

038 terchovsko oravska cyklomagistrala mFarba: červené
Evidenčné číslo: 038
Dĺžka: 72,1 km
Prevýšenie: 1655/1165 m (pozor uvádza sa v smere popisu trasy)
Náročnosť: SPORT
Určenie: MTB bicykel
Povrch: asfalt, prírodný povrch

cervena-trasa-ikona2 charakter-mtb02 narocnost-sport-ikona01

Charakteristika: Terchovsko - Oravská cyklomagistrála spája Považie s Oravou a zároveň prepája Vážsku cyklomagistrálu s Oravskou cyklomagistrálou. Trasa bola pri poslednej obnove preložená na nové úseky mimo zóny dopravy.

Magistrála začína v obci Strečno pri lávke do Nezbudskej Lúčky na križovatke cyklotrás. Prechádza cez lávku a po pravej strane Váhu pokračuje cez Varín do obce Gbeľany, kde odbáča doprava a pokračuje dolinou Kúr, kde sa na chvíľu spája so zelenou cyklotrasou č. 5472. Spoločne stúpajú nad obec Dolná Tižina, kde červená magistrála odbáča doprava a prechádza ponad obec po poľných cestách. Obci sa však úplne nevyhne, prechádza okrajom obce po uličkách a následne pokračuje ďalšou poľnou cestou do obce Belá. Z Belej trasa pokračuje novo upravenými úsekmi až k hotelu Bránica. Prechádzame okolo hotela a prudšie stúpame na lúky z ktorých je krásny výhľad na Malú Fatru a celý Terchovský región. Po poľných cestách a zvlnením terénom prichádzame až do Techovej a následne už trasa pokračuje po asfaltovej ceste. Na námestí sa nachádza centrálna križovatka cyklotrás v Terchovej a zároveň je tu i množstvo možností na občerstvenie.

Z námestia trasa pokračuje po ceste č. II/583 až do Zázrivej, kde odbáča doľava. Trasa v celej svojej dĺžke prechádza množstvami križovatkami cykloturistických trás. Trasu preto možno využiť i ako približovaciu trasu k iným cykloturistickým trasám. Zo Zázrivej už trasa stúpa krásnym lesným prostredím s viacerými peknými výhľadovými miestami až do sedla Hoľa, kde sa zároveň nachádza aj križovatka s cykloturistickou trasou č. 5435. Po odpočinku v sedle cyklistov čaká zaslúžené dlhé klesanie takmer až do Oravskej Lesnej, kde sa v centre obce trasa stretáva s Oravskou cyklomagistrálou (č. 006). Spoločne pokračujú do obce Zákamenné. Oravsko – Terchovská magistrála tu odbáča doľava. Pokračuje obcou Zákamenné a následne Novoť až na hranicu s Poľskom, kde trasa končí. Tu je možné sa napojiť na poľské cyklotrasy.