2430 Svrčinovec - Polgrúň - chata Studničné

Určenie: MTB bicykel

modra-trasa-ikona2 charakter-mtb01 narocnost-rekrea-ikona2

Povrchy:
asfalt, poľná cesta, lesná cesta

Charakteristika:  Krátka miestna horská trasa, ktorá spája obec Svrčinovec s českými cyklotrasami. V súčasnosti nie je vyznačená, vzhľadom na prebiehajúcu výstavbou cesty nad obcou Svrčinovec.

Trasa začína vo Svrčinovci pri železničnej stanici (spolu so zelenou cykloturistickou trasou č. 5444. Trasa prekročí hlavnú cestu a pokračuje popri železničnej trati. Po chvíli spolu so zelenou tiristickou značkou odbočí doľava a úzkou uličkou sa vyškriabe k cintorínu. Po prevej stane míňame dominantu obce – krásny kostol. Pokračuje popri plote a na rázcestí odbočí vpravo. Tu vchádza na poľnú cestu. Odtiaľto prudko stúpa nad obec (v súčasnosti križovanie stavby cesty). Stúpanie končí až na vrchole Košariská. Trasa ďalej pokračuje po miernom hrebeni do osady Polgrúň, kde končí na hranici s Českou republikou. Trasa však pokračuje ďalej do Česka až na rovnomennú križovatku cyklotrás – na Polgrúň, kde sa stretáva s viacerými českými cyklotrasami.

program cezhranicnej spolupraceeu logotrenciansky samospravny krajzilinsky samosprav krajvychodna morava