002 Vážska cyklomagistrála

002 vazska cyklomagistrala mFarba: červená
Evidenčné číslo: 002
Dĺžka: 40,9 km
Prevýšenie: 180/120 m (pozor uvádza sa v smere popisu trasy)
Náročnosť: REKREA
Určenie: MTB bicykel

cervena-trasa-ikona2 charakter-mtb02 narocnost-rekrea-ikona2

Charakteristika:
Najstaršia cykloturistická trasa na Slovensku, ktorá prechádza 3 krajmi – Trnavským, Trenčianskym a Žilinským. Momentálne má trasa v celej dĺžke 162 km.

Trasa vchádza do Žilinského kraja za Považským Podhradím a po pokračuje po ceste číslo II/507. Pri obci Podvažie sa nachádza križovatka s modrou cykloturistickou trasou č. 2307. Červená magistrála pokračuje ďalej a pri Mikšovej sa nachádza ďalšia križovatka cykloturistických trás. Po ceste II/507 magistrála prichádza až na začiatok mesta Bytča, kde odbáča doľava a prechádza uličkami mesta až k lávke ponad Hričovský kanál, prekrižuje cestu I/18, kde treba zvýšiť opatrnosť. Následne je trasa vedená po miestnej kominukácii popri kanáli až do obce Kotešová, kde vychádza na cestu č. II/583. Zároveň sa tu nachádza križovatka s Kysuckou magistrálou, ktorá tu začína. Po ceste pokračuje obcami Oblazov, Svederník, Marček, Divinka až do Žiliny, kde v miestnej časti Považský Chlmec odbáča doprava k Budatínskemu zámku. Pri zámku sa nachádza Budatínsky cyklopoludník a zároveň tu začína modrá cykloturistická trasa č. 2403. Vážska cyklomagsitrála ďalej prechádza Budatínskym parkom, cez park je však potrebné bicykel pretlačiť, nakoľko je tam zakázané bicyklovanie. Po prechádzke parkom, ktorý prešiel revitalizáciou trasa pokračuje po šotolinovej ceste pri rieke Váh až k vodnému dielu Žilina. V týchto miestach je možné si dať prestávku na viacerých odpočívadlách. Prípadne niečo zjesť vo viacerých bufetoch pri VD Žilina. Vážska cyklomagistrála pokračuje po hrádzach okolo VD Žilina spoločne s modrou cykloturistickou trasou č. 2427. Spoločne sú vedené najprv po asfaltovej ceste, ktorá sa neskôr zmení na spevnenú štrkovú cestu. Po nej prichádzajú obe trasy až do obce Strečno, kde Vážska cyklomagistrála končí na križovatke viacerých cykloturistických trás, ktoré sa tu stretajú. Začína tu aj Oravsko – Terchovská cyklomagistrála č. 038.